Het is vandaag niet zo warm als het had kunnen zijn

Nu is het ook niet meteen zo dat het een jas scheelt maar ik heb vandaag serieus co2 bespaard. Op het moment van schrijven nog maar de helft, vanmiddag vindt de tweede helft van de besparing plaats.
Ik heb vandaag mijn ge A-labelde auto thuis laten staan en ben vanaf station Grou-Irnsum met de trein naar Groningen gegaan en met een OV-fiets naar kantoor. De totale reistijd bedraagt een uur en 30 minuten, normaal gesproken is dit 45 minuten. Alleszins een acceptabel verschil, want je kan werken en van het uitzicht genieten. Sportief gezien is het ook een goede deal want in deze anderhalf uur reistijd zit minimaal 20 minuten fietsen.

De business unit waar ik binnen Ordina ga werken (Ordina Public Management Consultants) doet mee aan een pilot waarin medewerkers naast een lease auto ook beschikking kunnen krijgen over een NS-Business Card. Je boekt de reis on-line, stapt in de trein en de conducteur (mocht deze langs komen) scant je kaart. Op het station kan je met dezelfde kaart zonder reservering een fiets ophalen. Kan het nog beter? Ja zeker, ik mis de koffie op het traject tussen Leeuwarden en Groningen.

Reacties

Populaire posts