Meesterschap op Klompen

De Zwette was vanochtend mild en behalve de flauwe bochten even rechtlijnig als altijd. Het zal de combinatie van kerst met het hardlopen zijn. Ik kwam op gedachten.

Het lijkt me goed om deze meteen aan het virtuele papier toe te vertrouwen daarmee onthoud ik ze en krijgen ze kracht. Sterker nog: ik maak er een voornemen van. Bij deze!

Voor degene die mij kent en/of mij multi mediaal volgt weet dat ik geinteresseerd ben in filosofie, psychologie, organisatiedynamiek en persoonlijke ontwikkeling. Ik bekijk de werkelijkheid graag vanuit 10 verschillende perspectieven, probeer deze aan elkaar te knopen om ze vervolgens relatief snel en pragmatisch te vertalen in concrete zaken. Dat laatste kan in de dagelijkse praktijk beeld bepalend zijn zodat lijkt dat het voorafgaande niet plaats heeft gevonden.  Een opendeur is om te zeggen dat ik er graag over schrijf, zie mijn blogs (naast deze http://www.businessieb.blogspot.com/).

Ik ben nu op het idee gekomen om mijn persoonlijke resultaat van zo'n 20 jaar lichtzinnig nadenken over diepzinnigheid te vertalen naar een  presentatie.

Ik vind het belangrijk om inzichten die mensen verder kunnen helpen, op de ladder van persoonlijke ontwikkeling, te delen. Ik denk dat dat het beste is wat mensen ten opzichte van elkaar kunnen doen:

elkaar positief beïnvloeden

Het is aan een ieder om er mee te doen wat die wil. De presentatie zal ik beschikbaar stellen via slide share. Wanneer het zover is, zal ik deze aankondigen.

De presentatie ga ik 'Meesterschap op Klompen' noemen. De diepere gedachte hier achter is dat 'Persoonlijk Meesterschap' voor een groot deel gebaseerd is op subjectieve kennis. Dit kan uitgelegd worden als abstract, weinig concreet of zweverig.

Hoewel het plakken van waardeoordelen op inzichten m.i. een rem op persoonlijke ontwikkeling is vind ik ook dat het tegelijk wel van belang is om altijd je klompen aan te houden. Profiteer van inzichten die er zijn en combineer deze met je boerenverstand.

Bijgaande foto heb ik gemaakt toen ik een bijzonder dame uit de USA tegen kwam. Zij dacht dat klompen een toeristische mythe waren. Ik heb haar toen beloofd om met hard bewijs te komen. Ik heb haar nog uitgelegd dat je met klompen in de winter warme voeten houdt en in de zomer juist koel. Orthopedisch schijnen ze ook behoorlijk  verantwoord te zijn.

Reacties

Populaire posts