In stijl vertrokken...

Zomaar bestaat niet, maar toch. Je leefde in stijl: vol gas, hard werken, altijd avontuur en mucho Caballero's.

Stress als grootste vijand. Waar dat vandaan kwam? Joost mag het weten. Nooit rust. Onstuitbare drive en op zoek naar waardering. Je maakte 'iets' van 'niets'. Van 'iets' maakte je iets 'bijzonders'. Niet wat er niet kan maar wat er wel kan. Je zag een plus in een min. Hield vast. Kende Jan en alleman. Onrecht als een rode lap voor een stier.

Meer courage in je pink dan de meesten in hun hele lijf. De kwaliteit om een Indianenstam in 10 minuten volledig van de mik te brengen. In één week meer meemaken dan sommigen in een mensenleven. Onbevreesd voor de grote dingen en gemangeld door de kleine. Je zou het gecompliceerd kunnen noemen of dynamisch. Ik begreep je, zonder het uit te kunnen leggen of het altijd te zeggen. We zijn gelukkig nooit langer dan een dag boos op elkaar geweest. Een humoristische, ernstige, vergevingsgezinde, lieverd die je af en toe achter het behang kon plakken. Ik kon er van op aan. Loyaliteit, wederzijds. No matter what.

Het ging snel, toch spraken we elkaar nog. Je kon er mee leven dat het ophield. Goed en mooi geweest. Ik gunde je herstel met nieuw elan. Dat had je dik verdiend.

De laatste tijd was er altijd iets mis met je gezondheid. Ik weet niet of je het niet wilde weten of dat je het echt niet wist of begreep.  Of juist wel.

Broer de Ringh
 
Wat ik wel weet is dat je altijd al zei dat je niet oud zou worden. Als je jong bent wil je dat niet horen. Toch spraken we er licht over en met humor. Je miste mijn moeder. Wij missen jou. Natuurlijk zou ik op je mopperen maar ik zou je dolgraag weer treffen.

We gaan verder ouwe... in stijl. If it does not kill you, it makes you stronger. Ik ben blij dat jij mijn pa was. Laat dat duidelijk zijn.

Bedankt voor alles!

Reacties

Bart zei…
Siebren, hierbij wil ik je mijn diepe medeleven betuigen. Je vader verliezen is vreselijk, ik weet er helaas alles van. Maar verliezen is eigenlijk niet het goede woord, jullie hebben elkaar nog steeds hoor. Alleen zul je elkaar (hier) fysiek niet meer tegenkomen. Maar in de geest blijven jullie voor altijd diep verbonden! Heel veel sterkte voor de komende periode!

Bart de Glint, Rolde
charlotte zei…
Siebren,

Hier moet ik diep van zuchten...
Wat een liefde en intens begrip (of is dat hetzelfde?) spreekt er uit jouw tekst over Broer!
Ach Siebren, dat ik dat nu pas opmerk, wat een sufferd ben ik soms. Heel veel sterkte, nog steeds, want juist nu heb je het denk ik meer nodig, nu de aandacht wat wegzakt. Gelukkig ben je trots op hem en zal hij daardoor altijd dicht bij je blijven.

Populaire posts